A CRM rendszer alkalmazásának a lehetőségei
Az ügyfélkapcsolati menedzsment a vállalatirányítási rendszer egy önállóan tevékenykedő egységeként működtettető a leghatékonyabban. A CRM rendszer a vállalat és az ügyfelei közötti kommunikáció és kapcsolattartás hatékony eszköze. Ez a rendszer minden folyamatot képes menedzselni, a call-centertől kezdve az ügyfelekkel kapcsolatos valamennyi adat kezeléséig.
Képes ezeknek a területeknek az átfogó elemzését biztosítani. Mivel minden az ügyfelekkel kapcsolatos adatot egységes adatbázisban tárol, kiválóan alkalmazható marketingcélokra.
Jelentősen megkönnyíti az ügyfélbarát folyamatok kialakítását. Ez a rendszer önmagában alkalmazva is megállja a helyét és képes biztosítani a fent leírt előnyöket. Azonban, egy jól működő ERP rendszerbe integrálva aknázható ki teljes mértékben a CRM rendszer valamennyi előnye.
Ebben az esetben hatékonyan tudja támogatni az üzleti döntéseket. Egy kisvállalat esetében még nem, de egy nagyvállalat működésénél már elengedhetetlen, szinte kötelező a CRM rendszer integrációja.